tirsdag 6. januar 2009

Europeisk ekspansjon og stipendtull

Dagen her har begynt slik passe. Det var koselig med frokost på senga og en rolig morgen før jeg skulle på skolen.

Men skoledagen begynte med prøvelesing om europeisk ekspansjon. Et greit tema i seg selv, men noen fagbøker er virkelig.. Ehm.. Fagbøker.

Ellers har et stipendproblem skapt mye hodebry for både meg og dama i resepsjonen på skolen. Hun glemte å krysse av for at jeg bodde langt nok unna folkeregisteradressen til å ha rett på borteboerstipend. Vi har prøvd å ordne dette siden november, og jeg har enda ikke fått svar. Morsomt! Men men, satser på at det også ordner seg! Det ser litt lysere ut nå hvertfall.

I dag skal vi begynne med særemne. Jeg har valgt fra bok til film, om Arn Tempelridderen. Bøker og film er lest og sett, så nå er jeg klar for å sette i gang. Litt usikker på hvordan jeg skal gripe an oppgaven, i og med at vi bare har en måned på å jobbe med det, i tillegg til at det er mye stoff. Det her er en av de oppgavene som teller mest i siste termin. Men det skal gå bra!

Så, da er det tilbake til første dagen på siste halvår :) Nå må jeg lese!

Ingen kommentarer: